Powiada się, że nie powinno się ocenić książki po okładce. Znaczy to tyle, że pozory nie do końca są istotne, a tak na prawdę liczy się to, co jest w środku. W wielu dziedzinach życia to bardzo mądra wskazówka, ale są i takie, w których stosując ją można się mocno naciąć. Przykładem takiej dziedziny naszego życia jest szeroko pojęty handel. W trakcie kupowania oraz sprzedawania najróżniejszych produktów podstawą jest "okładka", czyli w tym przypadku etykieta, opakowanie lub metka. W niniejszym tekście wykażemy, dlaczego informacje na opakowaniach są tak istotne oraz dlaczego dobra drukarnia etykiet to niezbędny partner biznesowy dla każdego szanującego się producenta.

Od strony producenta

Najważniejszym aspektem dobrej etykiety, obok którego nie może przejść obojętnie żaden producent (niezależnie, z jakiej jest branży), jest jej moc marketingowa. Nie da się ukryć, że wielu konsumentów "kupuje oczami" i daje się przekonać do konkretnego produktu samym jego wyglądem. Na wielu z kupujących działa również efekt skojarzeń – jeżeli opakowanie kojarzy się z czymś przyjemnym lub obiecuje poprawne działanie produktu, poprawia się jego ocena w oczach potencjalnego konsumenta. Drukarnie etykiet, takie jak Zebra-polska.com.pl biorą to rzecz jasna pod uwagę, ciągle zwiększając swoje możliwości w temacie drukowania coraz ciekawszych opakowań. Jest też również drugi aspekt etykiet oraz opakowań, z którym musi się liczyć każdy producent. Chodzi o wymogi prawne, które nakazują zawrzeć na nich szereg określonych informacji. Tak więc kwestia projektowania etykiet to delikatny balans pomiędzy atrakcyjnością marketingową a rzetelną informacją – dlatego też dobrze jest współpracować tutaj z osobami profesjonalnie zajmującymi się takimi projektami.

Od strony konsumenta

Drukarnia etykiet nie jest dla konsumenta tak istotna, jak dla producenta. Dla kupującego liczy się przede wszystkim rzetelna informacja, która mu wskaże, czego się może spodziewać po danym produkcie. drukarnia etykietJest to szczególnie ważne w przypadku produktów spożywczych, gdyż świadome zakupy nie są tutaj jedynie skutkiem obowiązujących obecnie trendów, ale również – a może przede wszystkim – kwestiami zdrowotnymi. Konsument musi być dokładnie poinformowany, jakie składniki potencjalnie wywołujące alergię znajdują się w danym produkcie. Na etykiecie muszą się też znajdować informacje o wpływie produktu na kobiety w ciąży oraz dzieci. Poza branżą spożywczą rola etykiet i opakowań również może być istotna – na przykład informacje na zabawkach mogą wskazać, dla jakiego przedziału wiekowego są one przeznaczone, a etykiety na produktach elektronicznych informują, z jakimi podzespołami dany produkt jest kompatybilny.