Jaki sport pomoże utrzymać szczupłą sylwetkę?

Jedną z najczęstszych motywacji do rozpoczęcia przygody ze sportem lub z szeroko rozumianą aktywnością fizyczną, jest chęć zgubienia kilku kilogramów nadwagi i wypracowania zgrabnej, szczupłej sylwetki. Jeśli chcesz zrzucić wagę i wymodelować własne ciało, w pierwszej kolejności musisz wybrać właściwą dyscyplinę sportu. Ostatecznie trening na masę mięśniową będzie wyglądał inaczej niż trening dziewczyny, która chce jedynie schudnąć lub utrzymać stałą wagę ciała.

Ćwiczenia na siłowni, na sali gimnastycznej lub na basenie

kobieta w stroju sportowymChodząc na siłownię, wybieramy ćwiczenia wytrzymałościowe – trenujemy na stepie, rowerku stacjonarnym, wioślarzu, orbiterku lub na bieżni. Dobrym sposobem na zgubienie nadwagi będą zajęcia fitness realizowane na salach gimnastycznych, a także zajęcia pływackie na basenach. By korzystać z takich zajęć sportowych, wystarczy wykupić karnet i zaopatrzyć się w wygody strój sportowy. W przypadku zajęć fitness będą to dopasowane legginsy, krótkie szorty, sportowy t-shirt lub sportowy biustonosz. Duży wybór tych ostatnich produktów znaleźć można w serwisie https://armour.pl. Ważne, by wybrana przez Ciebie odzież sportowa była wykonana z materiałów, które mają zdolność do szybkiego odprowadzania wilgoci. Dzięki temu podczas treningu nie będziesz miała poczucia, że ubrania kleją się do Twojego ciała.

Dyscypliny outdoorowe

Jednym z najpopularniejszych sposobów na chudnięcie jest regularne bieganie. Trzy treningi biegowe w tygodniu pomogą pozbyć się niewielkiej nadwagi i jednocześnie pomogą wyrzeźbić bardziej smukłą sylwetkę. Biegając, pracują niemal wszystkie mięśnie. Bieganie wpływa na ich wzmocnienie i lepsze zarysowanie, przez co Twoja sylwetka staje się bardziej atrakcyjna pod względem wizualnym i zwyczajnie czujesz się lepiej – jesteś silniejsza i masz lepszą kondycję. Obok biegania dobrym sposobem na odchudzanie może być jazda rowerem, na rolkach lub na deskorolce. Jeśli nie możesz biegać czy jeździć rowerem, pozostaje Ci Nordic Walking lub zwykłe spacery. Ważne jedynie, byś trenowała w miarę często i regularnie.